2008.01.10.

2008.01.10. 15:22

Mai edzésen is túl vagyok. 25 perc bicikli, megint jól megizzadtam, és utána 15 perc gyors gyaloglás (6-os sebesség) 4-5-ös emelkedőn. Aztán jött megint az alsótest, meg persze hasizom. Az egészben jobban elfáradtam, mint tegnap. Máskor az edzés végére eltünik a fejemről a pirosság, amit a carido okoz, de most nem!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsuzso1981.blog.hu/api/trackback/id/tr4292236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

musi 2008.01.10. 18:54:02

Szia! Ha megengeded beleszólok pár dologba építő jelleggel :) Nagyon rosszul csinálod, hogy kardio edzés után van a súlyzós edzés! Mivel a kardio kifáraszt, és utána nem tud olyan intenzív lenni a súlyzós edzés, pedig annak az intenzitás a lényege. A kardio edzés egyébként sem éget zsírt, tehát én hanyagolnám. A legjobb: súlyós edzés és utána aerob. De ha mindenképp kardiozni akarsz, akkor azt csináld egy másik napon!

Zsuzso100 2008.01.10. 20:40:36

MI a különbség a kardio és az aerob között. Hiszen mindenhol azt olvasni, hogy bickli, futás....aztán jöhet a súlyzózás.
Akkor hogy is van?
Szóval a kardio nem éget zsírt? Hogyhogy? Akkor mi?
Ne keseríts el, hogy csak a kaja!

musi 2008.01.11. 00:05:56

Az intenzív izommunkánál, mint a súlyzós edzés, vagy a kardio az izmok szénhidrátot (glikogént) használnak "üzemanyagnak". Kardio edzés pl a futás, gyors bicaj. Zsírt csak aerob edzésnél használ a szervezet. Az aerob edzés kisebb intenzitású, pl tempós gyaloglás, vagy lassú bicaj. A pulzus nem emelkedik 130 fölé.

musi 2008.01.11. 00:08:06

130as pulzus fölött már kardio edzés. De minenképpen az étkezés a legfontosabb! Aerob edzés nélkül is lehet zsírt veszteni, de diéta nélkül nem!

zsuzso1981 2008.01.11. 09:52:36

Ok! Az én pulzusom nem emelkedik 130 fölé! Nem tekerek, mint az őrült, akkor mégicsak jól csináltam! :-)
És akkor mivel kezdjem az edzést?

Sjudit84 2008.01.11. 12:20:01

Tudod ez az a bizonyos zsírégető tartomány amiről Alexandra állandóan beszél...de úgy látom musi itt a szakértők szakértője...

zsuzso1981 2008.01.11. 13:44:58

A konditeremben a gépeken úgyis van pulzusmérő, meg táblázat, esetleg ki is írja a gép, meddig van a zsírégető tartomány. Na, hát én ezt még egszer sem léptem túl, nem tudom, ahhoz nagyon ki kéne köpnöm a tüdőmet. Ja de egyszer felsőtest edzése után még tekertem egyet, és akkor volt a max 141!!!
De amúgy olyan 90-120 között, feljebb nem megy! Még futásnál se, amikor alig kapok levegőt!Vagy talán pont ezért, mert amikor gyalogoltam utána, akkor meg feljebb ment...
Mindegy, a lényeg az, hogy jó tartományban vagyok.
És szóval súlyzózással kezdjem, és a végére maradjon az aerob???

musi 2008.01.11. 15:25:34

Az aerob-kardio határa egyénenként is változik. Pl egy profi futónak a futás is aerob, ami egy átlagembernek már kardio. Az aerob lényege az alacsony intenzitás.

Igen, mindenképp a súlyzós edzés után legyen az aerob, vagy egy másik napon.
süti beállítások módosítása